Monday, April 11, 2016

Vilken matta är lämplig för pollenallergi?


Det är vår i luften! Och med våren kommer pollen. Vissa kanske tror att pollen och mattor bara inte går ihop. Som en person med ganska svår pollenallergi sedan födseln jag måste säga att ett hem med heltäckningsmattor som pollena fastnar på är rena mardrömmen för mig men att jag ändå inte vill vara helt utan mattor - ett hem utan mattor blir naket. Det funkar inte för mig. Jag vill ha det mysigt och hemtrevligt. Kunna tassa barfota på en skön och varm matta istället för ett kallt golv. Ett naket hem utan mattor, kuddar och utan något på väggarna - det är ju som ett fängelse!

Det finns olika mattor som drar åt sig pollen i olika grad så jag kommer att visa dig några av mina favoriter som jag inte har haft några problem med. Det viktiga är: Hitta en matta som inte samlar på sig damm. Som är lätt att dammsuga eller som är lätt att skaka.

Bambu mattor och naturliga kohudar (med kort hår som är ganska lätta att skaka) och patchwork-kohuds-mattor som vi har är utmärkta val.

Här är några idéer:


Alla våra kohudar är unika - det finns bara en av varje!



Patchwork cowhides - många mönster - Begränsat lager av varje design.


Få din egen bambu matta i valfri färg och storlek du vill ha.


Alla mattor finns att köpa i vår webshop www.mattor-online.se

Petig? Ingenting som passar? Oroa dig inte - vi är mycket flexibla och kan göra mattor i dina designer!  Ta en titt på information om mattor som man kan specialbeställa på vår hemsida för att få veta mer.

No comments:

Post a Comment